13 Wznów błędy, które mogą Cię kosztować rozmowę kwalifikacyjną

1. NIEDOSTĘPNY LUB OGÓLNY CEL: Jeśli Twój cel można zastosować do CV w marketingu tak łatwo, jak do CV na stanowisko księgowe, to Twój cel nic nie mówi i do niczego Cię nie prowadzi. Celem NIE jest jakiś wymagany akapit na górze strony, czyli ćwiczenie z 5 linijek pracy. To rzeczywisty i prawdziwy opis twoich umiejętności, ponieważ są one związane z tym, kim jesteś i czego chcesz. Powinien różnić się w zależności od rodzaju pracy, o którą się ubiegasz.

2. SZCZEGÓŁY MIEJSKIEGO MIEJSCA PRACY: „Do obowiązków należało nadzorowanie budowy 4 hoteli Hilton w Trójmieście, każdy o wysokości 50 pięter”. Tak? Więc co? To nie mówi, czy poszły zgodnie z harmonogramem lub czy sprowadziłeś projekty do budżetu. Nie mówi, czy zabrałeś wszystkie cztery z pracy na budowie, czy też facet obsługujący dwa z czterech hoteli został zwolniony i zostałeś awansowany na nadzorowanie wszystkich czterech. Wyróżnij się od innych, którzy przychodzą na rozmowę kwalifikacyjną. Jeśli nie powiesz firmie zatrudniającej, w jaki sposób będziesz dla niej atutem, skąd będą wiedzieć?

3. KTO JEST TAJEMNICZĄ FIRMĄ ?: Nie zakładaj, że nazwa i cel Twojej firmy są powszechnie znane. Jeśli jest to konkurent, może nim być, a jeśli działa w tej samej branży i znajduje się w pobliżu, może nim być. Na wszelki wypadek podaj jedno lub dwa zdania o tym, na czym koncentrują się produkty lub usługi Twojej firmy.

4. KOLEJNA PRACA, KOLEJNY PARAGRAF: Nie dodawaj do CV pracy po pracy, rok po roku. Zanim osiągniesz czterdziestkę, musisz pozbyć się niektórych wcześniejszych rzeczy. Nie potrzebujesz wszystkich zajęć na uczelni, wystarczy dyplom. Nie potrzebujesz WSZYSTKICH 5 pocisków do każdego z pierwszych dwóch zadań.

5. ODNIESIENIA: Nie powinny być wymienione w Twoim CV. Właściwe sformułowanie to „Referencje dostępne na zamówienie”. Przedstawiasz je osobno, gdy są wymagane. Tu nie chodzi o protokół. Chodzi o ochronę twoich referencji, aby nie były wywoływane, dopóki ty i firma nie potraktujecie siebie poważnie.

6. TO NIE JEST HISTORIA !: Nie – cokolwiek robisz, NIE – pisz CV w trzeciej osobie!

7. POMIŃ INFORMACJE OSOBISTE: Możesz pomyśleć, że Twój weekendowy trener baseballu lub udział chóru kościelnego pokazują, że jesteś interesującą i wszechstronną osobą, ale są one nieistotne. Jeśli ankieter chce wiedzieć, kim jesteś jako osoba, poza rozmową kwalifikacyjną i twoimi kwalifikacjami, zapyta.

8. DATA STOPNIA: Nie ważne ile masz lat, nie zostawiaj daty ukończenia CV. Wygląda na to, że coś ukrywasz (no cóż, prawda?), A potem wszyscy odliczają lata wstecz i próbują dowiedzieć się, ile masz lat. Czasami możesz zostać wykluczony – po prostu opuszczenie randki. Jeśli próbujesz ukryć swój wiek, nie podając daty, o czym jeszcze możesz nie mówić?

9. Sprawdź pisownię, sprawdzanie pisowni, sprawdzanie pisowni: Wizualne sprawdzanie pisowni przez Ciebie ORAZ kogoś innego, mniej niż trzy razy, nie wystarczy. I nie zapomnij sprawdzić interpunkcji.

10. WYKORZYSTANIE TAM WZNÓW – część pierwsza: Nie używaj jednej z tych rzeczy do wznawiania blasterów. Połowa z tych witryn, na które to robią, nie jest nawet ważna. Nie wiesz, jak to wyjdzie na drugim końcu. Nie wiesz nawet, dokąd zmierza ani czy cele do lądowania są związane z zatrudnieniem. To zła forma i po prostu … NIE sposób na znalezienie idealnej pracy. Znalezienie idealnej pracy wymaga skupienia, uwagi, szczegółów, indywidualności, krawiectwa, szczegółów. Wznów strzelanie jest tak daleko od tego, jak to tylko możliwe.

11. WPROWADZANIE TAM WZNÓW – część druga: Jeśli jest to reklama, prawdopodobnie masz instrukcje, jak ją wysłać. Jeśli jest napisane e-mail, wytnij i wklej go w formularzu ORAZ załącz go. Nigdy nie wiadomo, jak może wyglądać z drugiej strony, ze względu na różnorodność ustawień dostępnych dla każdego użytkownika. Szczerze mówiąc, lepiej nie wysyłać tego w ogóle e-mailem, ponieważ zwykle trafia to po prostu do cyberprzestrzeni, a potem wszystko dotyczy firmy zatrudniającej – ale niestety, poza tym, że w ogóle nie wysyłasz, czasami jest to twój jedyny wybór. Wysłanie CV e-mailem wymyka Ci możliwość dalszego udziału, ponieważ często nie ma nawet imienia i nazwiska do kontaktu. Nie masz innego wyjścia, jak tylko czekać i zastanawiać się. (I przez połowę czasu będzie skanowany dział HR lub administratora do elektronicznej bazy danych).

12. WYKORZYSTANIE TAM WZNÓW – strsztuka trzecia: Jeśli znasz firmę, zadzwoń i zapytaj, czy wolą e-mail, faks czy zwykłą pocztę. Znam rekrutera, który nigdy nawet nie otworzył swojej poczty. Ponieważ był wymieniony w The Kennedy Guide to Executive Recruiters, otrzymał tak wiele życiorysów wysłanych do niego e-mailem na zimno (tak NIE proaktywnie), że po prostu masowo usuwał je każdego ranka. Kandydaci, z którymi skontaktowano się w celu przeprowadzenia konkretnego wyszukiwania, zostali poproszeni o przesłanie mu swojego CV. Co ty na to? Założę się, że mniej niż 10% tych, którzy przesłali swoje CV, nawet zadało sobie trud sprawdzania, czy zostało odebrane (to nie jest gra liczbowa).

13. WIZUALIZACJE WZNÓW: papier Ivory. Czarny atrament. Poszczególne strony. Brak plastikowej okładki raportu naukowego 7. klasy z plastikowym suwakiem lub metalowymi wypustkami. Twoje imię i nazwisko znajdowało się na górze, a nie na stronie tytułowej z napisem „Przedstawiamy Clifton Lewis Montgomery III”. Bez wyjątków. Twoje CV jest dokumentem zawodowym, a nie raportem z podręcznika szkolnego ani projektem artystycznym. Dopóki każde CV nie zostanie wykonane w ten sposób, Twoje CV będzie nadal wyróżniać się z tłumu.

Ty jesteś produktem, a Twoje CV jest elementem marketingowym. Aby znaleźć idealną pracę, musisz odróżnić się od innych osób, z którymi będziesz rozmawiać.

Twoje CV musi być konkretne, zindywidualizowane, łatwe do przejrzenia, tak aby zachęcało do dokładniejszej lektury i koncentrowało się na różnicach, które wprowadziłeś w poprzednich firmach, a także na osiągnięciach, które osiągnąłeś z nimi i dla nich. To mówi firmie zatrudniającej, co możesz dla niej zrobić – i to dotyczy firmy zatrudniającej, a nie ciebie.

Oczywiście zakłada to, że spełniasz wymagania dotyczące pracy – w przeciwnym razie nie ma znaczenia, jak dobre jest Twoje CV! Wznowienie jest tym, co prowadzi cię do drzwi. Jeśli twoje CV jest źle napisane, wygląda niechlujnie, jest trudne do odczytania, jest w jakikolwiek sposób tajemnicze lub wymaga przepychania się, aby nauczyć się twoich informacji (nie będą się przejmować), nawet nie wejdziesz do drzwi.

A jak możesz zdecydować, czy lubisz firmę, skoro już zdecydowali, że Cię nie lubią?

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.