6 sposobów na określenie idealnej kariery

Czy kiedykolwiek utknąłeś w swojej karierze? Stres i wypalenie pracowników mogą być przyczyną wielu niezadowolenia w Twoim życiu. W końcu jesteś w pracy około 8 godzin dziennie lub dłużej. To 1/3 Twojego dnia, jeśli nie liczysz snu. To dużo czasu do niezadowolenia.

Jeśli utkniesz, oto 6 świetnych sposobów na znalezienie idealnej kariery:

1. Burza mózgów na kartce papieru – mówiłem o tym już wcześniej i jest to strategia, której używam cały czas. Weź blok papieru i zapisz u góry swój cel w formularzu zapytania. Następnie po prostu wypisz 20 odpowiedzi na swoje pytanie. Na przykład możesz napisać „Co mam robić ze swoim czasem i życiem?” Następnie zostań w pozycji siedzącej przez pół godziny do godziny, szukając odpowiedzi na to pytanie. Kluczem do tego ćwiczenia jest wymyślenie 20 odpowiedzi – nie rezygnuj, dopóki nie uzyskasz 20 odpowiedzi. Możesz powtarzać codziennie, aż uzyskasz odpowiedź, której szukasz.

2. Zapytaj 3 bliskich przyjaciół – Czasami nasi przyjaciele znają nas lepiej niż my sami. Podczas spotkania z jednym ze swoich przyjaciół wspomnij, że jesteś na rozdrożu w swoim życiu i karierze. Zapytaj, co ich zdaniem lubisz robić. Możesz być zaskoczony, jak łatwo mogą skupić się na Twoich mocnych stronach i umiejętnościach i zgłosić idealny obszar pracy.

3. Zapytaj swojego szefa i współpracowników – podobnie jak twoi przyjaciele w powyższym przykładzie, twój szef i współpracownicy najprawdopodobniej widzą cię w sposób, w jaki ty sam siebie nie widzisz. W rzeczywistości prawdopodobnie najlepiej znają Twoje mocne i słabe strony w środowisku pracy. Skompiluj wszystkie otrzymane od nich odpowiedzi i zobacz, czy są jakieś popularne wątki, które możesz zbadać.

4. Zadzwoń do headhuntera – jeśli szukasz swojej kariery, prawdopodobnie masz CV. Czasami możesz złapać headhuntera lub rekrutera w ich powolnych czasach i spotkać się z nimi, aby wybrać, w czym możesz być dobry. Robiłem to w różnych momentach mojego życia i ludzie wydają się być otwarci na rozmowę z ludźmi. W końcu jeśli nie otrzymasz zapłaty, oni też nie. Pomysły, które otrzymuję, są zazwyczaj dobre.

5. Zrób test oceniający karierę zawodową – jest kilka witryn w Internecie, na których możesz przystąpić do jednego z tych testów za opłatą. Ale korzystając z mojej wskazówki „headhunter” powyżej, wielu headhunterów ma to oprogramowanie i nie ma nic przeciwko temu, że zdasz test w ich biurze. Zrobiłem te testy dwa razy w moim życiu i zwykle trwają godzinę lub dwie, ale są dokładne. Proszą cię o odpowiedź na serię pytań o to, w czym jesteś dobry, co lubisz robić, co wolisz robić od tego, czego nie robisz. Jeśli ją wybierzesz, prawdopodobnie zobaczysz nowe ekscytujące obszary w swoim życiu.

6. Prowadź dziennik – Czy prowadzisz dziennik? Jeśli tak, przeczytaj go i poszukaj wspólnych wątków w swoim piśmie. Miej oczy szeroko otwarte na trendy i czynności, które lubisz, a których nie. W rzeczywistości znalezienie przykładów tego, co Ci się nie podoba, a co Cię frustruje, jest prawie tak samo ważne, jak znalezienie tego, co lubisz. Na przykład, jeśli nienawidzisz przytłaczającego szefa, prawdopodobnie wolałbyś zajmować samodzielne stanowisko. Jeśli nienawidzisz wścibskich współpracowników, prawdopodobnie wolisz własne biuro.

Najważniejszą decyzją, jaką możesz podjąć, jest odkrycie, co naprawdę chcesz robić ze swoim życiem. W pracy spędzamy 1/3 lub więcej naszego życia. Dlatego znalezienie właściwej kariery jest ważne, aby ta 1/3 naszego życia była szczęśliwa i produktywna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.