Amerykańskie nastolatki wciąż robią brudne interesy

Już czwarty rok z rzędu „Businessperson” jest wymieniany jako najpopularniejszy wybór kariery wśród amerykańskich nastolatków.

To jeden z kluczowych wniosków corocznej ankiety przeprowadzanej wśród nastolatków na tematy takie jak oczekiwania zawodowe i ich opinie na temat świata biznesu. Badanie, sondaż Junior Achievement Worldwide Interprise Poll on Kids and Careers z 2006 r., Ujawnił również, że po raz pierwszy w siedmioletniej historii badania oczekiwania płacowe młodych kobiet są na tym samym poziomie, co oczekiwania młodych mężczyzn.

Od czasu pierwszego pomiaru w ankiecie z 2003 r., Oczekiwania płacowe mężczyzn na większości zawodów zwykle przekraczały zarobki przewidywane przez nastolatki. Jednak w tegorocznej wersji najwyższe oczekiwania dotyczące zarobków w przypadku często cytowanych zawodów, takich jak biznes, prawo, rozrywka czy medycyna, są dość równo podzielone między płciami.

W ciągu ostatnich czterech lat 10 najlepszych wyborów zawodowych pozostawało na dość stałym poziomie. „Przedsiębiorca” jest najpopularniejszym wyborem kariery w ciągu ostatnich czterech lat, w którym przeprowadzono ankietę; w tym roku wybrało ją 8,7 proc.

„Nauczyciel” był drugim co do wielkości wyborem, wybranym przez 7 procent, wyprzedzając „Doktora”, konsekwentną pierwszą lub drugą pozycję w poprzednich latach, która zajęła trzecie miejsce z 6,2 procentami, z „dziedziną komputerową”.

Inną różnicą w tegorocznych odpowiedziach jest to, że nastolatki wydają się przyciągać kariery, które wymagają większego wykształcenia, aw tym roku są one bardziej przekonane niż mężczyźni, że mogą osiągnąć idealną karierę.

Badanie wykazało, że nieco ponad trzy czwarte młodych kobiet – 78,2% – stwierdziło, że są „zdecydowanie” lub „całkiem pewni”, że dostaną idealną pracę, w porównaniu z nieco ponad 65% nastolatków płci męskiej.

Job shadowing to jeden ze sposobów, w jaki nastolatki formułują swoje oczekiwania zawodowe. Po raz kolejny w tym roku JA Worldwide sponsoruje swoją całoroczną inicjatywę Job Shadow, w ramach której uczniowie spędzają jeden dzień w miejscu pracy, prowadzeni przez dorosłych mentorów, którzy uczą ich o „świecie pracy”.

JA Worldwide to największa na świecie organizacja zajmująca się edukacją młodych ludzi w zakresie biznesu, ekonomii i przedsiębiorczości. Obecnie dociera do około czterech milionów studentów w Stanach Zjednoczonych i ponad trzech milionów studentów na całym świecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.