Bliższe spojrzenie na dwa pytania do wywiadu

Rozmowa kwalifikacyjna jest stresująca. Osoba, która nie wprowadziła wielu zmian, nie jest wyćwiczona w tym, co się z tym wiąże (ani nie powinna tego chcieć), a osoba, która wprowadziła wiele zmian, również nie ma pojęcia, o co chodzi, inaczej nie wprowadziliby tylu zmian!

Przygotowanie do rozmowy znacznie obniża sytuację. Jednak 78% wszystkich kandydatów – niezależnie od poziomu, na jakim rozmawiają – decyduje się na to! I często dają się wyeliminować w tym procesie.

Podobnie jak w przypadku większości wywiadów, pozornie niewinne pytania mogą cię zwieść. Myślisz, że odpowiadasz na nie w sposób, który stawia Cię w jak najlepszym świetle, ale zdziwiłbyś się, jak wiele osób całkowicie tęskni za łodzią. Sama nadzieja na pozytywny wynik wywiadu nie wystarczy. Zasadniczo oznacza to utratę zdolności do zwiększania odsetka pozytywnych wyników.

Na przykład w odpowiedzi na pytanie „Dlaczego chcesz tu pracować?” niektórzy powiedzą takie rzeczy, jak:

„Pracuję w tej branży od 15 lat i odnoszę sukcesy. Czuję, że mogę coś zmienić w Twojej organizacji. Mam udokumentowane doświadczenie w przywództwie. Czytałem w gazecie, że Twoja firma ma problemy i dzięki mojemu doświadczeniu jako reżyser XXXXX mogę pomóc je wyprostować ”.

Ta odpowiedź może brzmieć dobrze i wydaje się wystarczająca, ale w skali od 1 do 10 daje wynik około 4!

Czemu? Odpowiedź wskazuje na brak badań, myśli, rozważań. Brzmi to normalnie i może wystarczyć dla dowolnej liczby firm. Ogólnie nie imponujące.

Z mojego doświadczenia jako rekrutera odkryłem, że podczas gdy kierownictwo średniego szczebla ma tendencję do ZMNIEJSZANIA odpowiedzi na pytanie, kierownictwo wyższego szczebla często ODPOWIADA. Jedna grupa nie dostarcza wystarczających informacji z powodu ograniczonego braku doświadczenia. Druga grupa była w pobliżu, wspinała się po szczeblach kariery w więcej niż jednej firmie i próbując brzmieć rozważnie, inteligentnie i mądrze, w końcu mówią bardzo mało.

Przyjrzyjmy się bliżej.

DLACZEGO CHCESZ TU PRACOWAĆ?
Oto, gdzie możesz pochwalić się swoimi badaniami. Powiedz ankieterowi, czego się dowiedziałeś o firmie i dlaczego jest dla Ciebie atrakcyjna. SPECYFIKACJA jest tutaj kluczowa.

Opowiedz te konkretne przykłady ze swojego doświadczenia z tym, czego nauczyłeś się o firmie, jej celu i rynku. Przyjrzyj się swojej osobowości i temu, co Cię motywuje i jaki ma to związek z wszelkimi szczegółami, których dowiedziałeś się z ogłoszenia, swojej rekrutacji, znajomego, który Cię polecił lub skąd dowiedziałeś się o tej możliwości.

Na przykład, być może ich ogłoszenie zawierało informację, że chcą od podstaw założyć dział marketingu. Jeśli rozwijasz się dzięki rozwojowi, wyzwaniom, sprawiając, że coś się dzieje – oto Twoja odpowiedź – wraz z przykładami tego, jak rozwinąłeś się, ustanowiłeś lub przeprowadziłeś badania rynku w równoległej sytuacji.

Możesz zapytać: „A co, jeśli nie jest to znana firma? A jeśli jest mała i lokalna?” Dobrze. Nie każda firma jest wielkości General Electric ani nawet regionalnej potęgi publicznej, którą można znaleźć w Dun & Bradstreet.

Jednak większość bibliotekarzy jest bardziej niż chętna, aby pomóc Ci znaleźć informacje, które mogą znajdować się w którejkolwiek z ich książek naukowych. Lokalne gazety mogły publikować artykuły na temat firmy, a biblioteka też by je miała. Obecnie większość firm ma stronę internetową.

Podziel się tym, co możesz zrobić i dlaczego uważasz, że możesz wnieść swój wkład i przynieść korzyści firmie. To pytanie dotyczy tego, jak TY możesz skorzystać na firmie, a nie o tym, jak firma może skorzystać na CIEBIE.

OPOWIEDZ MI O SOBIE
Niektóre wywiady przepadają w tym momencie. To nie jest zaproszenie do opowiadania o wszystkim, co ci się przydarzyło, odkąd skończyłeś pięć lat lub od pierwszej pracy po college’u. Nie czas też na wzruszenie ramionami i udzielenie nieplanowanej, jednozdaniowej odpowiedzi.

Niektórzy ludzie, szczególnie ci, którzy nie są przygotowani i mają tendencję do mówienia, gdy się denerwują, zaczynają się włóczyć. Przygotuj miłą, 2 – 3-minutową, słowną biografię o swojej karierze, kwalifikacjach i powodach, dla których jesteś zainteresowany. Dowiedz się, co masz zamiar powiedzieć z wyprzedzeniem.

KILKA PUNKTÓW DO PAMIĘCI
Podczas rekrutacji mawialiśmy, że „kandydaci„ A ”dla firm„ A ”, kandydaci„ B ”dla firm„ B ”i kandydaci„ C ”dla firm„ C ””, a kandydat „B” to nie tylko ktoś, kto ma talenty i osiągnięcia, ale jest również kandydatem na „szóstkę”, którego słabe umiejętności prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych sprawiają, że jest on „B.”.

Wiedza o tym, kim jesteś, czego chcesz, co masz do zaoferowania i co osiągnąłeś – i mając to wszystko na końcu języka – może sprawić, że otrzymasz ofertę pracy – nie tylko idealną, ale czasami nawet za znalezienie KAŻDEJ pracy.

Możliwość sprzedania siebie, swoich umiejętności i korzyści dla potencjalnej firmy, a następnie możliwość sfinalizowania transakcji wymaga poświęcenia czasu na zbadanie i nauczenie się firmy. Oznacza to, że znasz siebie wystarczająco dobrze, abyś mógł zastosować aspekty swoich możliwości do indywidualnych faktów i szczegółów tej INDYWIDUALNEJ firmy – i że możesz to zrobić płynnie, bez szukania słów lub po prostu machania skrzydłami.

I na koniec, co nie mniej ważne, słowa Petera Handala z Dale Carnegie Training odzwierciedlają znaczenie przygotowania wywiadu, w tym tego, co dla większości ludzi wydaje się głupie – odgrywanie ról. Ale jak powiedział, „masz tylko jedną szansę, aby zrobić naprawdę dobre wrażenie”, a jeśli nie potraktujesz tego wystarczająco poważnie, aby się uczyć i gruntownie przygotować, zrobi to ktoś inny, a to osoba, która dostanie tę pracę!

Odrób pracę domową przed KAŻDĄ rozmową kwalifikacyjną! Nie ma szans, żeby zrobić drugie dobre wrażenie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.