Co to jest wirtualny asystent?

Co to jest wirtualny asystent? To jest pytanie, które prawdopodobnie sobie zadałeś, jeśli słyszałeś o tytule „Wirtualny Asystent”. Wirtualny asystent (VA) to niezależny wykonawca i przedsiębiorca prowadzący działalność w domu, który korzysta z Internetu, telefonu, faksu, poczty elektronicznej i innych technologii do komunikacji ze swoimi klientami.

Wirtualni asystenci zapewniają wsparcie administracyjne i / lub specjalistyczne usługi biznesowe. Wielu asystentów wirtualnych było najczęściej asystentami administracyjnymi lub wykonawczymi w tradycyjnych środowiskach pracy, zanim uruchomili swoje praktyki wirtualnej pomocy. Większość wirtualnych asystentów pracuje ze swojego biura domowego i, z pomocą technologii, z innych wirtualnych lokalizacji. Technologia umożliwiła wirtualnym asystentom posiadanie globalnej bazy klientów.

Wirtualni asystenci: czym się zajmują?

Ok … więc teraz znasz odpowiedź na pytanie, czym jest wirtualny asystent, teraz porozmawiajmy o tym, czym się zajmuje.

Wirtualni asystenci świadczą takie same usługi, jak pracownicy na miejscu, ale bez dodatkowych kosztów dla pracodawców. Niektóre świadczą usługi ogólne, a inne oferują bardziej specjalistyczne usługi, takie jak wirtualny asystent ds. Nieruchomości.

Oto niektóre usługi oferowane przez wirtualnych asystentów (lista nie jest wyczerpująca):

– Projekt strony internetowej i grafiki
– Konserwacja i aktualizacje witryny internetowej
– Marketing i promocja online i offline
– Księgowość / Księgowość
– Wprowadzanie danych
– Prezentacje PowerPoint
– Reklama w mediach drukowanych
– Desktop Publishing
– Niestandardowy projekt reklamy dla mediów drukowanych
– Organizacja podróży
– Pisanie, redagowanie i usługi badawcze
– Usługi sekretarskie
– Przetwarzanie tekstu
– Usługi transkrypcji ogólnej i prawnej
– Zarządzania bazami danych
– Usługi osobistego asystenta
– Planowanie wydarzenia
– Pomoc techniczna
– Coaching / konsulting
– Obsługa klienta
– Obsługa nieruchomości

To tylko kilka usług, które możesz zaoferować jako wirtualny asystent. Im bardziej wyspecjalizowane są Twoje usługi, tym mniej nasycony będzie rynek. Spróbuj znaleźć niszę i rynek docelowy, jeśli masz specjalistyczne umiejętności i / lub doświadczenie.

Wymagane podstawowe wyposażenie i oprogramowanie może obejmować, ale nie ogranicza się do:

Podstawowe wyposażenie:

– Komputer i / lub laptop
– Usługa internetowa kablowa, satelitarna lub DSL
– Modem
– Faks
– Drukarka
– Kopiarka
– Skaner
– Telefon z nieograniczonym połączeniem międzymiastowym
– Nagrywarka CD

Oprogramowanie:

– Microsoft Office (Excel, PowerPoint, Access, Word, Outlook, Publisher)
– Macromedia Dreamweaver lub Microsoft FrontPage (do projektowania, edycji i konserwacji stron internetowych)
– Instant Messenger (AOL, Yahoo, MSN itp.)
– Oprogramowanie antywirusowe
– Adobe Acrobat

Chociaż wszystkie powyższe urządzenia i oprogramowanie nie są obowiązkowe, są one bardzo przydatne i warto nauczyć się ich obsługi.

Branża Virtual Assistance rozwija się ogromnie. Umożliwiło to wielu osobom rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej, będąc w domu z rodziną. Jeśli jesteś początkującym wirtualnym asystentem, istnieje wiele świetnych zasobów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.