Co to jest wywiad dotyczący stylu zachowania i dlaczego mnie to obchodzi?

Przez lata ankieterzy stosowali różnego rodzaju metody „odseparowania” kandydatów, starając się określić, kto najlepiej nadaje się do pracy. Wiele się zmieniło od czasów, kiedy ankieter mógł zapytać o wszystko, o co chciał. Wraz ze zmianami w przepisach dotyczących dyskryminacji itp. Opracowano nowe metody oceniania kandydatów. Jedna z tych metod nosi nazwę wywiadu „Styl behawioralny”, a rzeczywistość jest taka, że ​​możesz nawet nie wiedzieć, że bierzesz udział w tego typu rozmowie.

Możesz zadawać sobie pytanie: „Czym dokładnie jest wywiad behawioralny i dlaczego mnie to obchodzi?” Rozmowa kwalifikacyjna dotycząca stylu behawioralnego jest standardową metodą pozyskiwania informacji od kandydata o jego zachowaniu i wynikach w przeszłości. Kluczowym słowem jest „istotne”, co oznacza, jak radziłeś sobie w sytuacjach zawodowych w przeszłości, kiedy te same sytuacje mogą występować w pracy, o którą się ubiegasz. Proces myślowy jest taki, że twoje przeszłe zachowania są najlepszym wskaźnikiem przyszłych zachowań. Dobra osoba prowadząca rozmowę kwalifikacyjną zbierze wszystkie niezbędne umiejętności wymagane do pracy i przygotuje listę pytań dotyczących stylu behawioralnego, które dotyczą tych cech. Na przykład w przypadku każdego pytania możesz zostać zapytany o sytuację, co zrobiłeś i jaki był wynik.

Na przykład możesz zostać zapytany „Opowiedz mi o sytuacji, w której miałeś zbyt wiele rzeczy do zrobienia i musiałeś nadać priorytet swoim zadaniom”. Porównaj: „Powiedz mi, jak ustaliłbyś priorytety swoich zadań, gdybyś miał zbyt wiele do zrobienia”. Czy widzisz różnicę? W jednej sytuacji zostaniesz zapytany bardzo szczegółowo, co zrobiłeś w określonej sytuacji, podczas gdy drugie pytanie tylko poprosiło Cię o opisanie, co możesz zrobić. Wszyscy mamy najlepsze intencje, więc to, co mówisz, że możesz zrobić, niekoniecznie jest tym, co faktycznie możesz zrobić.

Skoro już wiemy, jaki to styl, jak przygotowujemy się do tego typu wywiadu?

Podobnie jak w przypadku każdego wywiadu, musisz się przygotować. Nadal musisz przejść przez normalne przygotowania, takie jak zrozumienie firmy, informacji finansowych, produktów, kultury itp. Większość z nich można uzyskać ze strony internetowej firmy lub 10-tysięcznych zgłoszeń. Ponieważ znasz już nazwisko kierownika ds. Zatrudnienia, poszukaj go w Internecie. Czy ta osoba była w jakichkolwiek czasopismach biznesowych / handlowych? Czasami możesz się wiele dowiedzieć o osobie, z którą będziesz rozmawiać. Nawiasem mówiąc, kierownik ds. Rekrutacji może zrobić z tobą to samo. Możesz przeprowadzić wyszukiwanie na sobie. Jeśli nazywasz się John Smith, prawdopodobnie nie masz się o co martwić. Ale jeśli masz bardzo unikalną nazwę, bardzo łatwo jest znaleźć informacje o sobie.

Idąc dalej, rzeczy wymienione powyżej musisz zrobić bez względu na styl rozmowy. Teraz, jeśli chodzi o styl zachowania, musisz mocno pomyśleć. Musisz przedstawić solidne przykłady swojego doświadczenia i ich związku z pracą, o którą masz zamiar rozmawiać. Pomyśl jeszcze raz o trzech kwestiach, o których wspomniałem powyżej, o sytuacji, o tym, co zrobiłeś i o wyniku. Większość pytań dotyczących stylu behawioralnego to te same pytania, które były używane od lat, ale ich sformułowanie zostało nieco zmodyfikowane, aby wywołać od ciebie bardzo konkretne odpowiedzi na temat rzeczywistych zachowań w przeszłości. Przejdź do dowolnej wyszukiwarki i wpisz pytania do rozmowy kwalifikacyjnej, a masz swoją listę do ćwiczeń. Pamiętaj, ankieter myśli, że przeszłe zachowanie jest wskaźnikiem przyszłego zachowania. Odpowiadając na pytania, nie wędruj dalej. Bądź konkretny i na temat. Istnieje jednak cienka granica między zbytnim zwięzłością a niedostateczną szczegółowością bycia pełnym gorącego powietrza.

Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.