Dlaczego warto napisać list z podziękowaniami do wywiadu

Poszukiwanie pracy obejmuje nie tylko życiorysy i rozmowy kwalifikacyjne, ale obejmuje również inne działania, które mają zapewnić Ci pracę, której szukasz. Rozmowa kwalifikacyjna nigdy nie powinna być traktowana jako koniec procesu poszukiwania pracy. Ważne jest również, aby napisać list z podziękowaniami do wywiadu.

Pewnie się zastanawiasz, dlaczego powinieneś napisać list z podziękowaniami po wywiadzie. Oto lista powodów, dla których jest to ważne:

Napisanie listu z podziękowaniami po rozmowie kwalifikacyjnej może wywrzeć pozytywne wrażenie na pracodawcy i wyróżnić Cię na tle innych kandydatów.

Pracodawca Cię zapamięta. Najlepiej byłoby wysłać list w ciągu 48 godzin od rozmowy kwalifikacyjnej.

Nie zapomnij skierować listu z podziękowaniem do konkretnej osoby, a nie tylko ogólnego tytułu. Upewnij się także, że nazwa została wpisana poprawnie i upewnij się, że używasz właściwego tytułu. Nie ma większego grzechu niż obniżenie rangi osoby o wysokiej pozycji.

Upewnij się również, że list z podziękowaniami ma biznesowy wygląd i nigdy nie powinien być drukowany na tym samym papierze co CV. Zawsze poproś kogoś o sprawdzenie Twojego listu przed wysłaniem go, aby upewnić się, że jest bezbłędny.

Napisz każdy list z podziękowaniami oddzielnie, nawet jeśli formularz jest podobny dla każdego listu. Podobnie postaraj się podkreślić to, co zostało omówione podczas rozmowy kwalifikacyjnej, i powtórz swoje kwalifikacje, a także inne ciągłe zainteresowania.

A jeśli otrzymałeś i zaakceptowałeś ofertę pracy, pamiętaj, aby wysłać nowemu pracodawcy list z podziękowaniem. Jest to okazja do okazania wdzięczności, a także doskonały sposób na nawiązanie pozytywnych relacji z nowym pracodawcą.

Pisząc listy z podziękowaniami w odpowiedzi na rozmowy telefoniczne i nieformalne wywiady, należy pamiętać o jasnym i zwięzłym piśmie. I jeszcze raz powtórz niektóre z ważnych lub głównych punktów rozmowy, a następnie wyraź wdzięczność za udzieloną ci pomoc.

W przypadku chęci rezygnacji z rozpatrywania stanowiska lub odrzucenia oferty najlepiej wysłać uprzejmy i pozytywny list z podziękowaniami. Pozostawia to dobre wrażenie z Twojej strony i może otworzyć drzwi do rozważenia w przyszłości, jeśli zmienisz zdanie.

W sytuacjach, w których zostaniesz odrzucony, nadal wysyłaj podziękowania z podziękowaniem za udzieloną Ci rozmowę. Podobnie, wyraź swoje dalsze zainteresowanie pracą dla ich firmy.

W przypadku rezygnacji z pracy byłoby miło wysłać list z podziękowaniami do poprzedniego pracodawcy. Ten typ gestu może generować pozytywne odniesienia. Wysłanie listu z podziękowaniami świadczy o tym, że jesteś wdzięcznym pracownikiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.