Executive Job Search: 3 sposoby na szybsze znalezienie pracy

Masz trudny problem w poszukiwaniu pracy?

Powiedz, brak kontaktów sieciowych? Lub masz problem z odpowiedzią na pytania podczas rozmowy kwalifikacyjnej?

Cóż, masz towarzystwo. Problemy z poszukiwaniem pracy są w lipcu równie powszechne jak komary.

Ale … czy kiedykolwiek zapisałeś swój problem na kartce papieru?

Założę się, że nie.

Ponieważ zapisując problemy, robisz natychmiastowy, ogromny krok w kierunku ich rozwiązania. Pomyśl o tym: każdy wielki wynalazek lub rozwiązanie, od bomby atomowej po Xboksa, został najpierw opracowany na papierze.

Dlaczego nie rozwiązać problemów związanych z zatrudnieniem w ten sam sposób?

Oto trzyetapowa metoda, która pomoże Ci to zrobić …

1) Zacznij od zadania właściwych pytań
Większość ludzi w poszukiwaniu pracy stawia się za ósmą piłką, zadając przygnębiające i demotywujące pytania.

Pytania takie jak: Dlaczego nikt nie da mi pracy? lub Jak nawiązać kontakty, gdy nikogo nie znam?

Potw. Podaj tabletki szczęścia.

Zamiast tego zacznij zadawać pytania, które Cię motywują i inspirują.

Lepsze pytania do zadania to:

* Jak mogę dać ludziom powód, by zadzwonić do mnie z potencjalnymi ofertami pracy?
* W jaki sposób moich 10 najbliższych znajomych znalazło swoją obecną pracę? Jak mogę przeprowadzić z nimi burzę mózgów i wykorzystać ich metody w poszukiwaniu pracy?
* Co zadziałało podczas mojego ostatniego poszukiwania pracy? Poszukiwanie pracy wcześniej? Jak mogłem to zrobić ponownie?

Ważne: zadawaj pytania, które sam możesz rozwiązać. Nigdy nie polegaj na rządzie, twojej szkole, rodzicach, rodzinie – nikogo innego – że zrobi to za ciebie. Ponieważ kiedy zrzekasz się odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów związanych z poszukiwaniem pracy (lub czymkolwiek innym), stajesz się więźniem sił zewnętrznych.

Jednak gdy zadajesz właściwe pytania, jesteś w połowie drogi do odpowiedzi. Zapisz więc teraz co najmniej pięć inspirujących pytań dotyczących poszukiwania pracy.

W takim razie jesteś gotowy na drugi krok …

2) Przeprowadź burzę mózgów co najmniej 20 możliwych odpowiedzi
Po napisaniu pięciu dobrych pytań zakreśl jedno z nich, które wygląda najbardziej obiecująco. Użyjesz go do szybszego zatrudnienia.

Powiedzmy, że napiszesz następujące pytanie na czystej kartce papieru:

Jak mogę dać ludziom powód, by dzwonili do mnie z ofertami pracy?

Wpisz liczbę 1 poniżej. Wpisz możliwą odpowiedź obok tego numeru. Następnie przejdź do numeru 2, 3. i nie przestawaj, dopóki nie uzyskasz co najmniej 20 odpowiedzi na swoje pytanie.

Nie 15 czy 19, ale 20 odpowiedzi – lub więcej.

Jest ku temu powód: pozostawiony samemu sobie, mózg po dwóch minutach wyciągnie Homera Simpsona i spróbuje namówić cię do wyjścia na pączki lub piwo. Mózgi nienawidzą myśleć. Podobnie jak wyciskanie na ławce, myślenie jest żmudną pracą, bez względu na to, jak dobre może być dla Ciebie.

Ale nie spuszczaj głowy z haka. Nie przestawaj, dopóki nie uzyskasz 20 możliwych rozwiązań. Burza mózgów tak, jakby twoja kariera zależała od wyniku. Ponieważ tak.

Teraz. Większość z twoich 20 odpowiedzi nie będzie zbyt dobrych – w porządku. Twoja najlepsza odpowiedź może przyjść zaraz po najbardziej zającowym. Zmuszając się do napisania 20 odpowiedzi, przepłukujesz kreatywne rury, zagłębiając się w podświadomość, aby wyłowić zwycięzcę.

Nie uderzaj, dopóki nie spróbujesz!

3) Już dziś podejmij działania nad jednym rozwiązaniem
Wybierz najbardziej obiecującą z listy 20 odpowiedzi. Następnie zacznij – już dziś – aby to się stało. Bez wymówek.

Powiedzmy, że najbardziej wykonalnym z Twoich rozwiązań jest zorganizowanie imprezy networkingowej, podczas której możesz spotkać się z przyjaciółmi, rodziną i znajomymi oraz poinformować ich o poszukiwaniu pracy.

Teraz. Co musisz zrobić, aby ta impreza się odbyła?

Cóż, musisz sporządzić listę gości, wysłać zaproszenia, zdobyć jedzenie itp. Więc zapisz wszystkie cele cząstkowe niezbędne do tego, aby przyjęcie zakończyło się sukcesem. Po zakończeniu sprawdzaj każdy cel podrzędny ze swojej listy. Zanim się zorientujesz, Twoja networkingowa impreza stanie się rzeczywistością.

Następnie wybierz kolejne najbardziej obiecujące rozwiązanie ze swojej listy 20 i spraw, aby to się stało. Powtarzaj do momentu zatrudnienia.

Oto dlaczego te 3 kroki sprawdzają się, jeśli chodzi o rozwiązywanie problemów – jasne myślenie i ciągłe działanie to wyniki.

Jeśli masz problemy ze znalezieniem pracy, zapisz jasne, inspirujące pytania dotyczące Twojej sytuacji. Następnie przeprowadź burzę mózgów co najmniej 20 możliwych rozwiązań i podejmij działania w kierunku najlepszego z nich już dziś. Kiedy to zrobisz, będziesz znacznie bliżej znalezienia pracy, której naprawdę chcesz, szybciej.

A teraz wyjdź i zrób własne szczęście!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.