Jakie są najważniejsze oferty pracy stewardów linii lotniczych?

Stewardesy linii lotniczych od dziesięcioleci są promowane w filmach i książkach – od czasu, gdy pierwsza stewardesa przypięła jej skrzydła i powitała pasażera przy bramce. Wszyscy wiemy, jakie są zawody stewardów linii lotniczych, prawda? W końcu widzieliśmy filmy i czytaliśmy książki. Stewardesy prowadzą wspaniałe życie, imprezując w każdym mieście. Są zawsze nienagannie zadbane i gotowe do lotu w każdej chwili. Spotykają się z celebrytami i korzystają z różnego rodzaju dodatków do pracy – takich jak bezpłatne podróże.

Realia tej pracy są nieco mniej efektowne, według tych, którzy pracują jako stewardesy lotnicze. Oto prawdziwe podsumowanie pracy stewardów linii lotniczych według osób, które powinny wiedzieć – stewardów linii lotniczych.

Przed lotem:

– Pierwsze wezwanie tego dnia, odprawa załogi lotniczej przez kapitana. Poda Ci wszystko, co musisz wiedzieć o tym konkretnym locie – procedury ewakuacyjne, resztę załogi, szczegóły lotu, spodziewane warunki pogodowe i wszystko, co ważne, co musisz wiedzieć o pasażerach.

– Po odprawie przeprowadź kontrolę wyposażenia bezpieczeństwa na pokładzie – czy wszystkie apteczki są na miejscu i czy są w zapasie? Czy całe wyposażenie bezpieczeństwa działa prawidłowo?

– Sprawdź kabinę pasażerską, aby upewnić się, że masz wszystko, czego pasażerowie potrzebują podczas lotu – jedzenie, napoje, koce i nie tylko.

Czas lotu – gotowe!

– Będziesz pierwszą osobą, która wita pasażerów na pokładzie samolotu i odpowiada za sprawdzanie biletów i wskazywanie im, gdzie przechowywać kurtki i bagaż podręczny.

– Gdy pasażerowie usiądą, poinformujesz ich o wyposażeniu awaryjnym i zademonstrujesz, jak go używać.

– Sprawdź każdego pasażera, aby upewnić się, że pasy bezpieczeństwa są prawidłowo zapięte, a wszystkie torby są bezpiecznie schowane przed startem.

Podczas lotu:

– Są wszystkie normalne rzeczy. Będziesz mieć ustalony harmonogram z resztą personelu pokładowego – zwykle pod kierunkiem głównej stewardessy – który mówi ci, kto będzie odpowiedzialny za które siedzenia i kabiny. Twoim zadaniem – o ile nie dzieje się nic niezwykłego – jest zapewnienie pasażerom wygody i wszystkiego, czego potrzebują. Będziesz przynosić posiłki i napoje, rozdawać poduszki, koce i materiały do ​​czytania, odpowiadać na pytania dotyczące używania lampki do czytania, odchylania siedzenia i lokalizacji łazienki. Z wyjątkiem tego, że znajdujesz się na wysokości kilku tysięcy metrów, wygląda to bardzo podobnie do każdej innej pracy serwisowej – dopóki nie wydarzy się coś niezwykłego.

– Czasami niezwykły jest pasażerem. Możesz mieć matki lub ojców z małymi dziećmi, którzy potrzebują dodatkowej pomocy. Jeśli masz na pokładzie niepełnosprawnego pasażera, przewidujesz jego potrzeby i podejmiesz kroki, aby się nim zająć.

– Następnie są „normalne sytuacje awaryjne”, takie jak turbulencje. Często możesz spodziewać się turbulencji – a kiedy się pojawią, zawsze znajdą się ulotki, które są zmartwione – lub gorzej – i potrzebują wsparcia. Część z nich zachoruje – Twoim zadaniem jest upewnić się, że wszystko w porządku. Zadbasz również o to, aby każdy, kto odniósł obrażenia lub zachorował w powietrzu, był pod opieką.

– To może się nigdy nie wydarzyć – większość osób zatrudnionych na stanowiskach stewardów linii lotniczych nigdy nie musi martwić się o te wszystkie ćwiczenia z zakresu bezpieczeństwa i procedury ewakuacji w nagłych wypadkach – ale jeśli tak się stanie, musisz być gotowy. W przypadku przymusowego lądowania to Ty zachowasz spokój wszystkich i pomożesz im jak najbezpieczniej wysiąść z samolotu. Zostaniesz również przeszkolony, aby obserwować „dziwne zachowanie”, które może sygnalizować porywacza lub terrorystę, i powiedzą, co zrobić, jeśli zobaczysz kogoś podejrzanego.

Przed lądami samolotów:

– Sporządzisz spis całego sprzętu, aby upewnić się, że jest tam i rozliczony.

Po wylądowaniu:

Nawet po wylądowaniu samolotu Twoja praca nie jest wykonana. Możesz pomóc pasażerom wysiąść z samolotu, a następnie sprawdzić samolot pod kątem pozostawionych przedmiotów. Należy wypełnić raporty po locie i przekazać informacje kapitanowi i załodze. To zaskakująco długi dzień jak na lot, który może trwać zaledwie kilka godzin – ale wszystko to jest konieczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.