Kariera w obsłudze klienta linii lotniczych

Amerykańskie linie lotnicze stopniowo odchodzą od rozlewu krwi, który doprowadził do bankructwa czterech głównych przewoźników w ciągu ostatnich kilku lat, a jednocześnie zaznaczył pojawienie się wielu przewoźników dyskontowych na czele branży. Rzeczywiście, oblicze lotnictwa komercyjnego zmieniło się dramatycznie w ciągu ostatniej dekady i teraz wydaje się, że najgorsze już za nami. Nie oznacza to, że dalsze zwolnienia i redukcje nie są możliwe, ale dla osoby poszukującej kariery w branży lotniczej przyszłość znacznie się poprawiła.

Możliwości obsługi klienta w liniach lotniczych obejmują następujące stanowiska: agenci rezerwacji, agenci rampy, technicy linii, agenci obsługi klienta, osoby zajmujące się obsługą bagażu oraz różne stanowiska kierownicze, w tym kierownik stacji, kierownik obsługi klienta i kierownik operacji lotniska. Istnieją podobne stanowiska, ale ze względu na zwięzłość w używaniu terminu „obsługa klienta linii lotniczych” mam na myśli personel naziemny, który ma za zadanie pomagać klientom w dotarciu do iz miejsca docelowego.

A więc kto dokładnie zatrudnia? Cóż, każdego dnia może być prawie każdy. Wskaźnik rotacji pracowników obsługi klienta może być wysoki, w zależności od linii lotniczej i warunków pracy. Aby to ułatwić, poniżej przedstawiono zestawienie różnych linii lotniczych, które zatrudniają agentów obsługi klienta. W większości przypadków będziesz pracować bezpośrednio dla linii lotniczej, ale w niektórych przypadkach stanowisko może dotyczyć sprzedawcy lub samego lotniska.

Legacy Carriers – American, Continental, Delta, Northwest, United i USA – wszyscy kwalifikują się jako starsi przewoźnicy. Krótko mówiąc, są to przewoźnicy, którzy pomogli branży lotniczej w rozpoczęciu działalności w USA. Spośród sześciu wymienionych, tylko American i Continental uniknęli bankructwa. Dlatego kariera u dotychczasowego przewoźnika może być ryzykowna.

Przewoźnicy zagraniczni – wielu zagranicznych przewoźników przylatuje i wylatuje ze Stanów Zjednoczonych i jest wartych zobaczenia. W zależności od wybranego przewoźnika oprócz angielskiego może być wymagana znajomość języka kraju przewoźnika. Główni przewoźnicy to: Air Canada, Mexicana, Air France, British Airways, Japan Airlines, Korean Airlines, KLM, Lufthansa oraz przewoźnicy flagowi, a także przewoźnicy oferujący zniżki z kilkudziesięciu krajów z całego świata.

Przewoźnicy z rabatem – niektórzy z najsilniejszych działających obecnie przewoźników to tanie linie lotnicze. Dwie z najlepszych to Southwest i JetBlue, które się rozwijają i regularnie zatrudniają. Inni przewoźnicy rabatowi to: Spirit, USA3000 i wielu innych mniejszych przewoźników regionalnych.

Operatorzy regionalni – działając jako linie lotnicze „feeder” dla dużych przewoźników, operatorzy regionalni to między innymi Colgan, Republic, Shuttle America, American Eagle, Comair i Great Lakes. Niektórzy z tych przewoźników są zalani gotówką z bardzo obiecującymi kontraktami terminowymi.

Przewoźnicy czarterowi – kilka linii lotniczych oferuje głównie loty czarterowe, chociaż niektóre mają również loty regularne. Niektórzy z bardziej znanych operatorów czarterowych to: Miami Air, Xtra Airways i Sun Country.

Przewoźnicy ładunków – nie każdy przewoźnik przewozi ludzi. Niektórzy przewoźnicy przewożą towary, towary i sprzęt. Praca w obsłudze klienta w charakterze agentów sprzedaży i osób zajmujących się obsługą sprzętu to opcja dla potencjalnych pracowników. Głównymi firmami przewozowymi są: DHL, FEDEX, UPS, Emery Worldwide i Amerijet.

Dwóch niedawno uruchomionych przewoźników, EOS Airlines i Maxjet Airways, przeszło przez gwałtowny wzrost zatrudnienia tuż przed ich pierwszymi lotami jesienią 2005 r. Jak w przypadku każdego start-upu, możliwości długoterminowej kariery są dużym problemem, ponieważ większość start-upów ostatecznie kończy się niepowodzeniem.

Podsumowując, możliwości w branży lotniczej uległy poprawie. Chociaż wynagrodzenie pracowników godzinowych jest na ogół niskie, świadczenia, w tym przywileje lotnicze, są zwykle dość dobre. Mimo wszystko branża lotnicza pozostaje przedmiotem zainteresowania tak wielu ludzi, a wraz ze spadkiem cen paliw i siłą gospodarki, rynek pracy dla personelu obsługi klienta przeżywa rozkwit.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.